Atkarība kļūst par arvien lielāku problēmu mūsdienās. Atkarība ir saslimšana, kas rada virkni problēmu, ne tikai fizisku un psiholoģisku, bet arī sociālu. Atkarīga cilvēka uzvedība ietekmē viņa ģimeni, draugus, kolēģus, kaimiņus un visbeidzot sabiedrību kopumā. Atkarība ir sarežģīts, ciešs mezgls, kurā ir iesaistīti visi aspekti – medicīniskais, psiholoģiskais, sociālais, ekonomiskais, kultūras. Ņemot vērā, ka atkarība ir kā fenomens, kas ieņem arvien lielāku vietu mūsu kultūrā, attiecībās, vidē, piedāvāju izglītojošo supervīziju grupā par tēmu „Atkarība – biopsihosociāla problēma”.

Atslēgas vārdi: atkarība, atkarību izraisošās vielas, psihoaktīvo vielu lietošana, pazīmes, riski, aizsargfaktori, sekas, līdzatkarība, profilakse

ATKARĪBA - BIOPSIHOSOCIĀLA PROBLĒMA

Izglītojošās supervīzijas saturs:

  • Atkarība kā problēma.

  • Atkarību izraisošās vielas un to ietekme uz indivīdu.

  • Atkarības veidošanās mehānisms.

  • Pusaudžu laiks- ātru pārmaiņu un eksperimentēšanas laiks.

  • Ķīmisko vielu lietošana. Atkarība no tām.

  • Kā veidot sarunu ar atkarīgo vielu lietotāju.

  • Aizsardzības mehānismi.

  • Atkarība kā jūtu slimība.

  • Atkarība – ģimenes slimība. Līdzatkarība.

  • Profilakse.

  • Praktiskie ieteikumi.

Apraksts par izglītojošās supervīzijas sesijām/ procesu:

  1. Grupā piedalās līdz 12 dalībnieki (nemainīgs dalībnieku sastāvs).

  2. Notiek 6 apmācību nodarbības/ sesijas.

  3. Vienas nodarbības/ sesijas ilgums 4 akadēmiskās stundas (1h-45 min.).

  4. Apmācības procesā ietverts gan teorētiskais kurss, gan praktiskās nodarbības.

  5. Dalībnieki saņem izdales materiālus.

  6. Izglītojošās supervīzijas dalībnieki saņem apliecinājumu par piedalīšanos grupas supervīzijās.