Strīda situācijas mūsu privātajā dzīvē, sadzīvē vai darba vidē rodas bieži. Viens no alternatīvu strīdu, domstarpību risināšanas veidiem ir mediācija, kas iesaistītajām pusēm ļauj saglabāt cieņpilnas attiecības vienai pret otru un sniedz lielākas iespējas saglabāt ilgtspējīgas attiecības starp pusēm. Ņemot vērā, ka šajā procesā ļoti svarīga ir komunikācija un spēja uzklausīt otru pusi, piedāvāju izglītojošo supervīziju grupā par tēmu „Mediācija”.

Atslēgas vārdi: konflikti, komunikācija, aktīvā klausīšanās, mediācijas process, sarunu vešana, pozīcijas un intereses, taisnīgums, emocijas, vajadzības, attieksme.

MEDIĀCIJA -SARUNAS VEŠANA

Izglītojošās supervīzijas saturs:

  • Mediācijas vēsturiskā attīstība.

  • Nozīmīgākie normatīvie akti Eiropā, Latvijā.

  • Mediācijas teorija /termini, pamatprincipi, veidi, process/.

  • Strīda risināšana. Koncentrēšanās uz sarunām.

  • Mediatora darbība, pienākumi, prasmes.

  • Konfliktu teorija /veidi, līmeņi, risināšanas stratēģijas, dinamika/.

  • Komunikācijas teorija. Komunikācijas pamatmodelis.

  • Konstruktīvā komunikācija. Metakomunikācija.

  • Praktiski ieteikumi.

Apraksts par izglītojošās supervīzijas sesijām/ procesu:

  1. Grupā piedalās līdz 12 dalībnieki (nemainīgs dalībnieku sastāvs).

  2. Notiek 6 apmācību nodarbības/ sesijas.

  3. Vienas nodarbības/ sesijas ilgums 4 akadēmiskās stundas (1h-45 min.).

  4. Apmācības procesā ietverts gan teorētiskais kurss, gan praktiskās nodarbības (metožu pielietošana).

  5. Dalībnieki saņem izdales materiālus.

  6. Izglītojošās supervīzijas dalībnieki saņem apliecinājumu par piedalīšanos grupas supervīzijās.